Ügyfélkezelés a 21. században: bevezetés a CRM rendszerek világába

Hogyan kezeld hatékonyabban az ügyfeleiddel kapcsolatos adatokat? Hogyan működik és mit tud egy CRM rendszer?

Egy vállalkozás legértékesebb része nem az áru, amit kínál. A legértékesebb elem a vásárlók, a partnerek, az ügyfelek listája. Ha leég a raktárad, akkor újjáépíted, új árut vásárolsz, és eladod az ügyfeleidnek. Azonban a raktár leégésénél sokkal nagyobb problémát jelent az, ha nem tudsz senkit sem felhívni, amikor elkészül az új raktárad. A névjegykártyák gyűjtögetése a digitális transzformáció korában már idejétmúlt, helyét pedig az ügyfélkezelő CRM rendszerek vették át. 

Hogyan működik egy CRM rendszer?

A CRM mozaikszó mögött a customer relationship management áll, ami magyarul az ügyfélkapcsolatok kezelését jelenti. Mint bármilyen szoftverből, ebből is találunk készen vásárolható verziókat, és egyedi fejlesztéseket is. 

A CRM rendszerek alapvető célja, hogy minden, a meglévő és a potenciális ügyfelekkel kapcsolatos információt egy helyen tároljuk. A szoftver használatával mindig tudni fogjuk, hogy pontosan mi történt az ügyféllel azóta, hogy kapcsolatban állunk vele; kivel, mikor és mit beszélt meg; milyen egyedi kedvezmények járnak neki; és még sorolhatnánk.

Ezek az ügyfélkapcsolatokért felelős szoftverek a legkülönfélébb csatornákról származó információkat dolgozzák fel. Függetlenül attól, hogy a céged telefonon, emailben, Facebookon vagy weboldaladon keresztül értékesíti a termékeit, a CRM összekapcsolható az általatok használt értékesítési felülettel, ezáltal pedig egyetlen helyen kezelhetitek az üzleti folyamatokat.

A CRM több, mint egy szimpla adatbázis

Amellett, hogy ügyfeleid minden adatát eltárolhatod egy ilyen rendszerben (pl. elérhetőségek, utalási adatok, vásárlási előzmények, kedvezménykódok, megjegyzések, figyelmeztető üzenetek), az ügyfélhez kapcsolódó feladatokat is ki tudod osztani a munkatársaidnak. Bizony, egy jól felépített CRM rendszer nem csupán egy hatalmas adatbázis, hanem egyben projektkezelő felület is.

Ezen túlmenően a CRM rendszerek képesek e-mail kampányok kezelésére is. Különféle automatizmusokat lehet beállítani, például hogy minden új ügyfél kapjon egy 10 levélből álló e-mail sorozatot, amiben bevezeted őt a terméked használatának rejtelmeibe is; de készíthetsz szezonális kampányokat is, és beállíthatsz automatikus értesítéseket, például a kosárelhagyók számára.

Hogyan válassz CRM szoftvert?

Számtalan kiváló, készen kapható és egyénre szabható CRM rendszer létezik ma a szoftverpiacon, ám bizton állíthatom, hogy nem létezik olyan változat, ami mindent tud és mindenre jó. Az ideális CRM rendszer kiszolgálja, támogatja a vállalkozásod, és együttműködik a jelenlegi módszerekkel. Nem reformálja meg a céged, csak hozzáad.

Épp ezért a kiválasztás első lépésként gondold végig, hogy vállalkozásod milyen stratégia mentén üzemel jelenleg, és hogy melyek azok a lépések, melyeket a fejlődés érdekében egy CRM rendszerrel szeretnétek megtenni. Ha ezzel megvagy, küldj nekem egy üzenetet, és egy ingyenes konzultáció keretében átbeszéljük, hogy milyen CRM rendszer lenne a legideálisabb a te vállalkozásod fejlesztéséhez!

A következő posztban arról lesz szó, hogy milyen előnyei vannak, ha egy vállalkozás CRM szoftvert alkalmaz. 

Ne maradj le az új információkról

Minden héten új és hiteles tudást kaphatsz a webes- és felhőrendszerek világáról. Bemutatom neked a lehetőségeket és bízom benne, hogy megfelelő döntés alapjait képezik számodra.

Vigyázom az adataidra, bővebben olvasd el az Adatvédelmi irányelveim.

© 2024 Hegedüs Tibor EV. Minden jog fentartva.