Miért lesz hasznos a céged számára egy CRM rendszer?

Jobb ügyfélélmény, több eladás, növekvő ügyféllista, pontos analitika? Ezért kell a te vállalkozásodnak is CRM rendszer!

Az már biztos, hogy ügyfeleink papír névjegykártyáinak gyűjtögetése mára elavult módszernek számít az ügyféladatbázisok építésében. Ehelyett a CRM rendszerek, azaz ügyfélkapcsolatot kezelő szoftverek használata a javasolt, melyek mindamellett, hogy eltárolnak minden ügyféladatot, sokkal többre is képesek. Ilyen extra többek között a projektmenedzsment funkció vagy az az automatizált levélküldés, de számos további előnnyel is jár a vállalkozásod számára az, ha egy ilyen rendszerben kezeled vásárlóid adatait. Lássuk hát, hogyan járul hozzá céged fejlődéséhez egy CRM rendszer!

1. Javítja az ügyfélélményt

Bizonyára veled is megesett már, hogy egy nagyobb mobil vagy internetszolgáltató ügyfélszolgálatát felhívva az ügyfélszolgálati munkatárs már a beszélgetés elején pontosan tudta, hogy már korábban is telefonáltál a problémáddal kapcsolatban. Azáltal, hogy bizonyos adatokat már korábban eltároltak rólad a belső rendszerükben, felgyorsították a következő beszélgetést, hisz nem kellett újból az elejétől elmesélned a problémád; az ügyfélszolgálati munkatárs pedig kevesebb erőfeszítéssel tudta kezelni a problémád.

Egy CRM rendszerrel bármilyen vállalkozás képes hasonló ügyfélélményt nyújtani, akár a tied is! Egy CRM rendszer ugyanis minden, az ügyfél viselkedésével kapcsolatos fontos információt, például a vásárlási előzményeket, és a különböző csatornákon folytatott korábbi beszélgetéseket is eltárol. Így ha ismét kapcsolatba kerülünk az ügyféllel, minden “kórelőzményt” pontosan látunk a profilján.

2. Növeli az eladások számát

Ahány ház, annyi szokás és ez az eladások terén is teljesen igaz. Minden ügyfél más és más kapcsolattartási felületet preferál, emiatt pedig nekünk is érdemes minél több felületen értékesítenünk termékeinket. Postán kiküldött katalógus, telefonhívás, webshopos eladás, e-mail, Instagram, Facebook, Whatsapp… az értékesítési felületek listája úgy tűnik, sosem ér véget.
Egy CRM rendszer az eladási körülményekről szóló metaadatokat is eltárolja, így például azt, ha egy bizonyos ügyfél csak az Instagram üzletből vásárolt eddig, de máshol még nem lehetett vásárlásra bírni. Vannak ügyfelek, akik csak az ötödik emailre reagálva hajlandóak kinyitni a pénztárcájukat, míg mások rögtön az első után megteszik ezt. Megint másokat érdemes minden elérhető csatornán emlékeztetni a vásárlás befejezésére. Ezeket az információkat felhasználva megismételhető, jól bevált értékesítési folyamatokat tudsz kiépíteni; a megfelelő üzenetet pedig a megfelelő csatornán, a megfelelő időben tudod átadni a meglévő vagy potenciális ügyfeleid számára.

3. Segít az ügyfelek megtartásában

Ahhoz, hogy vállalkozásunk folyamatosan növekedjen, nem elég megszerezni egy ügyfelet, de meg is kell tartani azokat, akik már megtiszteltek minket a bizalmukkal. Éppen ezért az üzleti növekedés egyik fő akadálya, ha ügyfeleink elvándorolnak, és inkább máshol vásárolnak, másnál veszik igénybe ugyanazt a szolgáltatást. Amennyiben pontos képünk van egy vásárló életútjáról, azonosítani tudjuk azokat a kritikus pontokat, ahol elveszítettük őt, mint ügyfelet. Ha tisztában vagyunk ezekkel az információkkal, drámaian javíthatjuk az ügyfélmegtartás arányát.

A vásárlók CRM profilján nem csak a vásárlási adatokat és kommunikációs előzményeket tudjuk feltüntetni, de akár a vásárlói érzelmeket is, melyekre igenis érdemes odafigyelni, ha a célunk a minél magasabb arányú ügyfélmegtartás. 

4. Jobb analitika

Az igazán jó CRM rendszerek képesek az ügyféladatokat számunkra érthetővé, és az üzleti igények szempontjából relevánssá tenni. Az értékesítési, pénzügyi és marketingadatok mind a CRM-be áramlanak, ahol azok látható mérőszámokká válnak. Innentől már csak rajtad, vagy a kollegáidon múlik, hogy milyen adatbányászati módszereket alkalmaztok, és hogyan használjátok fel a kinyert eredményeket. Ezzel a funkcióval azonban sokkal könnyebben nyomon követhető lesz, hogy pontosan mennyibe kerül cégednek egy új ügyfél megszerzése, egy meglévő ügyfél ismételt vásárlásra bírása, vagy simán csak az ügyfelek megtartása. Így pedig célzottabb hirdetéseket, kampányokat és stratégiákat tudtok kidolgozni rövid- és hosszútávon egyaránt.

Most, hogy alaposan körbejártuk a CRM rendszerek előnyeit, ideje, hogy te is átgondold, hogyan tudnád mindezt a tudást a saját vállalkozásodba implementálni! Keress bátran, és egy ingyenes konzultáció keretén belül átbeszéljük annak a lehetőségeit, hogyan változtasd eddig félig, vagy teljesen analóg ügyfélkezelő rendszered teljesen digitálissá!

Ne maradj le az új információkról

Minden héten új és hiteles tudást kaphatsz a webes- és felhőrendszerek világáról. Bemutatom neked a lehetőségeket és bízom benne, hogy megfelelő döntés alapjait képezik számodra.

Vigyázom az adataidra, bővebben olvasd el az Adatvédelmi irányelveim.

© 2024 Hegedüs Tibor EV. Minden jog fentartva.