Landing vagy webáruház – melyik éri meg jobban, ha kevés termékkel dolgozol?

Saját webshop, vagy egy landing oldal vásárlási folyamattal? Neked mi illik jobban termékkínálatodhoz? Segítek eldönteni, melyiket válaszd!


Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend az online kereskedelem. Szinte már nincs is olyan vállalkozás, ami termékeit vagy szolgáltatásait ne népszerűsítené valamilyen digitális platformon. 

A hatékony értékesítés szempontjából azonban egyáltalán nem mindegy, milyen formát választunk a webes megjelenésre. Ami például egy nagyvállalat esetében működőképes lehet, az nem biztos, hogy egy kisvállalkozás esetében is beválik. 

Most megmutatom azt, milyen módszerrel érdemes az online piacra lépned, ha katalógusod csupán néhány termékből áll!

Millió apró dolog egy helyen, avagy miért jó egy webáruház?

Egy komplex webáruház legnagyobb előnye a sokoldalúság. Egyetlen felületen szinte végtelen mennyiségű terméket árulhatsz, a lényeg, hogy szervereid és a webshop motorja bírják kapacitással. 

Egy saját webáruház fejlesztése és üzemeltetése éppen ezért olyan feladat, mely rengeteg idő, energia, és nem utolsósorban pénz befektetését igényli. Egy alig néhány termékkel rendelkező vállalkozás pedig sokszor nem rendelkezik ezekkel az erőforrásokkal. 

Ez azonban nem probléma, hiszen ha online megjelenésről beszélünk, a kisebb cégeknek általában elegendő egy olcsóbb, egyszerűbb, és nem utolsó sorban könnyebben kezelhető alternatíva. Ez nem más, mint egy olyan landing page, mely a látogatót egy vásárlási folyamaton végigvezetve győzi meg arról, hogy szüksége van az adott termékre, szolgáltatásra.

És hogy miért lehet jobb megoldás, mint egy hagyományos webshop?

Landing oldal vásárlási folyamattal: ahol a főszerep a terméké

A komplex webáruházak felépítése sokszor bonyolult és összetett. A potenciális vásárlóknak menük és al-menük tengerén kell átverekedniük magukat ahhoz, hogy megtalálják az általuk keresett terméket, mely megoldást kínál aktuális problémájukra. 

Egy landing oldal legnagyobb előnye ezzel szemben a letisztultságban és az egyszerűségben rejlik.

A tökéletes landing fókuszában mindig egy adott termék vagy szolgáltatás áll. Mind a tartalom, mind a grafikai megvalósítás ennek népszerűsítésére, bemutatására szolgál. Az oldal ezek segítségével vezeti végig a vásárlót egy folyamaton, melynek célja a meggyőzés. A végén pedig természetesen az egyetlen kattintással történő vásárlás. 

Egy elegáns landing gyors és egyszerű megoldás, mely nem igényel összetett keresést és nem várja el a vevőtől, hogy ezer meg egy termék dzsungelében bolyongva találja meg a számára megfelelő megoldást. Lehetőséget nyújt arra, hogy közelebb hozd termékedet az emberekhez, és a lehető legtöbb információt megoszthasd róla. 

Ebben pedig lényegesen nagyobb meggyőzőerő rejlik, mint egy több ezer terméket forgalmazó webáruház sablon szerint készült termékleírásaiban.

Hatékony bizalomépítés formán és tartalmon keresztül

Egy jól irányzott landing segítségével nem csak hatékonyan tarthatod fókuszban vásárlóidat. A megfelelő megjelenéssel és megfelelő mennyiségű információ mellett a bizalomépítés folyamata is hatékonyabb, mint egy több száz, vagy több ezer terméket felvonultató webáruház esetében.

Egy egyszerű termékleírással szemben a tudatosan felépített landing minden, a termékkel kapcsolatban felmerülő, lényeges kérdésre megadja a választ. Kihangsúlyozza az előnyöket, megvilágítja a pozitív tulajdonságokat. Mire a látogató pedig eljut a CTA-ig, már minden kétség eloszlott benne, és nyugodt szívvel nyom majd rá a vásárlásra.

Nem csak praktikus, de költséghatékony is

Végül, de nem utolsó sorban ne feledkezzünk meg arról, hogy egy komplex webshop felépítése és karbantartása rengeteg anyagi forrást emészt fel. A programozói munka mellett gondolnunk kell a termékek folyamatos feltöltésére, a karbantartásra.

Ezzel szemben egy célirányos landing kevesebb karbantartást igényel, elkészítése pedig lényegesen gyorsabb és egyszerűbb, mint egy komplex webáruházé. Arról már nem is beszélve, hogy nem csak elegáns, de költséghatékony megoldást is jelent termékeink online népszerűsítésére.

Ne maradj le az új információkról

Minden héten új és hiteles tudást kaphatsz a webes- és felhőrendszerek világáról. Bemutatom neked a lehetőségeket és bízom benne, hogy megfelelő döntés alapjait képezik számodra.

Vigyázom az adataidra, bővebben olvasd el az Adatvédelmi irányelveim.

© 2024 Hegedüs Tibor EV. Minden jog fentartva.