Hatékony és egyszerű ügyfélkezelés. Miért jó a CRM?

Mit jelent a CRM, és hogyan segíti a munkát egy CRM rendszer bevezetése? Most megmutatom neked!


Egy vállalkozás legfontosabb alappillérét az ügyfélkapcsolatok jelentik. Kuncsaftok és üzleti partnerek nélkül egyetlen cég sem létezhet, hiszen nélkülük nem lenne, ami bevételt generálna. 

A haszon maximalizálása érdekében azonban nem elég saját ügyfelekkel rendelkeznünk. Fontos, hogy foglalkozzunk velük, hogy minél többet tudjunk róluk, hiszen a tudás birtokában hatékonyabban használhatjuk meglévő erőforrásainkat a növekedésre.

Egy jól működő CRM rendszer segít abban, hogy mindig kézben tarthasd az ügyfeleiddel, partnereiddel kapcsolatos üzleti folyamatokat, ezáltal pedig gördülékenyebbé és hatékonyabbá tehesd a munkát. Most azt is megmutatom, pontosan hogyan.

Mi az a CRM?

A CRM nem más, mint az angol „customer relationship management” kifejezés, azaz az ügyfélkapcsolat-kezelés rövidítése. A CRM rendszerekben alapvetően különböző szervezetek és személyek adatait tároljuk, melyekkel cégünk valamilyen jellegű kapcsolatban, általában partneri vagy ügyfélkapcsolatban áll. Ebbe a múltbéli, a jelenlegi, valamint a potenciális kapcsolatok is beletartozhatnak.

A CRM folyamatok köre tehát magában foglal minden olyan folyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez, a meglévő ügyfelek kiszolgálásához, a nekik történő újraértékesítéshez vagy a potenciális ügyfelek megkereséséhez.  

A CRM rendszer legfőbb feladata, hogy ezeket a folyamatokat rendszerezze, segítsen átlátni a kapcsolatokat és gyorsabbá, egyszerűbbé tegye a partnerekkel kapcsolatos üzleti feladatok kezelését. 

Használata teljes képet ad üzleti kapcsolatainkról, valamint megmutatja azt is, milyen területekre kell több energiát koncentrálnunk, milyen irányba érdemes fejlesztenünk.

A CRM rendszer legfőbb előnye: a rendezettség

Első és legfontosabb dolog, hogy a CRM rendszer segít kontaktjaink rendezésében. Nincs többé szükség különböző adatbázisok böngészésére, vagy arra, hogy rég elhagyott névjegyek után kutassunk. Az ügyfélkapcsolati rendszer minden partnerünk elérhetőségeit egyetlen helyen tárolja és könnyen elérhetővé, kereshetővé teszi a kontaktokat.

Az elérhetőségek mellett a CRM rendszer természetesen számtalan egyéb információt tárol. Ezekből rengeteg különféle riport állítható elő. Ezekből a jelentésekből értékes konzekvenciákat vonhatunk le, kiértékelésük hozzásegít a problémák felismeréséhez, ezáltal pedig a teljesítmény növekedését eredményezi.

És természetesen hozzá segít ahhoz is, hogy jobban megismerjük ügyfeleinket. A rendszerben szereplő adatok segítségével ugyanis pontosabb ügyfélprofilokat alkothatunk, melyek segítenek eldönteni azt, hogy mely demográfiai csoportokra kell jobban fókuszálnunk üzleti stratégiánk felépítése során. 

Sőt, a kiemelt ügyfelek esetében az ügyfélélmény is hatékonyabban személyre szabható lesz.

Szabadíts fel több időt CRM használatával

Céges CRM rendszer bizonyos funkciói segítenek az olyan, ismétlődő feladatok automatizálásában, mint például az adatbevitel vagy az ügyfelek információinak folyamatos frissítése. Ez rengeteg időt és energiát képes felszabadítani a számodra, amit végre az olyan, fontos dolgoknak szentelhetsz, mint a vállalkozásfejlesztés, az új ügyfélkapcsolatok kiépítése, vagy épp a jól megérdemelt pihenés.

Ha szeretnéd megkönnyíteni a munkádat és szeretnéd, hogy a Te válladról is lekerüljenek az ügyfélkapcsolatok kezelésével járó terhek, fordulj hozzám bizalommal! Én egyedi megoldásokkal segítek abban, hogy az adatok és folyamatok kezelése soha többé ne jelentsen problémát, és minden ügyfélkapcsolat szempontjából fontos feladat simán és gördülékenyen menjen!

Ne maradj le az új információkról

Minden héten új és hiteles tudást kaphatsz a webes- és felhőrendszerek világáról. Bemutatom neked a lehetőségeket és bízom benne, hogy megfelelő döntés alapjait képezik számodra.

Vigyázom az adataidra, bővebben olvasd el az Adatvédelmi irányelveim.

© 2024 Hegedüs Tibor EV. Minden jog fentartva.