Ha be akarsz robbanni a piacra, akkor a megoldás az MVP

Mit jelent pontosan az MVP, és hogyan bukhatsz akár milliókat is, ha egy projekted nem startol elég gyorsan a piaci versenyben? Tarts velem, és megmutatom!


MVP, azaz a leggyorsabban elkészíthető, első üzemképes prototípus. Egy olyan termék vagy szolgáltatás, mely kizárólag a legszükségesebb funkciókkal rendelkezik ahhoz, hogy debütáljon a piacon. 

Mégis működőképes, így rengeteg tapasztalatot és visszajelzést gyűjthetsz általa. Arról már nem is beszélve, hogy nem csak emészti a pénzt, hanem képes megtermelni a további fejlesztésekhez szükséges anyagi javakat.

Egy rövid, ámde tanulságos történeten keresztül bemutatom Neked, az üzleti életben miért fontosabb a gyorsaság, mint a tökéletesség, és hogy hogyan segíthet az MVP, ha szeretnél igazán nagyot dobni a piacon!

A milliárdos ötlet születése

Tímea és András fiatal vállalkozók. Lételemük a tervezés és az innováció és folyamatosan világmegváltó ötleteken törik a fejüket. Ennek köszönhetik azt, hogy kettejüknek közösen sikerült megálmodnia egy tuti üzletet. 

Hosszas tervezés és megannyi brainstorming után sikerült összehozniuk egy olyan projekttervet, melyet, ha sikerül megvalósítaniuk, a siker, a pénz és a csillogás gyakorlatilag garantált. Idáig azonban még hosszú és rögös út áll előttük, hiszen ahhoz, hogy az álom valóra váljon, még rengeteget kell dolgozniuk. 

A projekt kivitelezése ugyanis összetett folyamat. András és Tímea megtalálta ugyan a legjobb kivitelezőt, aki pontos, precíz, törekszik a tökéletes munkára. Az egyetlen baj csupán az, hogy a kulcsra kész projekt átadásához legalább 12 hónapra lesz szüksége. És természetesen rengeteg pénzre, melyet fiatal vállalkozóinknak egyelőre hitelből kell majd fedezniük.

Az idő pénz, a homokóra pedig pereg

Már lassan fél éve annak, hogy Tímea és András előálltak világmegváltó ötletükkel. A kivitelezés lassan halad, hiszen, ahogy említettem, rengeteg a munka. Minden apró dologra oda kell figyelni, nem szabad megriadni a többszöri módosítási kérésektől sem annak érdekében, hogy minden a helyén legyen és tökéletesen működjön.

A szemek a homokórán azonban egyre gyorsabban, egyre aggasztóbban peregnek. Még legalább ugyanannyi idő szükséges ahhoz, berobbanhassanak a piacra.

Valahol, néhány kilométerrel odébb egy fiatal vállalkozó, Levente alig pár hete világosodott meg. Zseniális ötlete valódi piaci rést töm be, és ha sikerül időben megvalósítania, hatalmasat kaszálhat vele. A koncepció hasonló, mint Tímea és András projektje esetén, azonban Levente úgy dönt, nem vár egy évet arra, hogy a végleges verzió készüljön belőle.

Minimális funkciókkal ugyan, de a projekt rövid időn belül elstartol. Egyelőre nem tökéletes, mégis mindenki beszél róla. Terméke és márkája egyre ismertebb, rengeteg ügyfelet szerez magának, az így befolyó bevételekből pedig folyamatosan tökéletesíti, hétről hétre szebbé és jobbá csiszolja a kezdeti fázisban lévő projektjét. 

De mégis, minek köszönheti ezt?

Tulajdonképpen annak, hogy gyors volt. Levente nem a tökéletességre, hanem arra törekedett, hogy projektje a lehető legminimálisabb funkciók mellett is működőképes legyen, és nem félt attól, hogy belevágjon a megvalósításba. 

Azaz útjára indított egy MVP-t.

Ez a bátorság pedig hatalmas előnyt szerzett neki Tímeával és Andrással szemben, akik már hamarabb belekezdtek ugyan projektjük megvalósításába, azonban arra törekedtek, hogy minden funkciójában teljes, tökéletes projekttel lépjenek a piacra.

Aki mer, az nyer

Hiába is próbálnánk tehát szépíteni a dolgot, Tímea és András a kiváló ötlet, a gondos tervezés és a milliós hitel ellenére is lemaradtak a versenyben. Hiszen még a felénél sem jártak a túlgondolt fejlesztésnek, amikor Levente már belépett a piacra.

Kisebb eséllyel szállhatnak ringbe a sikerért, és ráadásul a sürgető stressz is úrrá lett rajtuk. A maradék hitelből a lemaradásokat kell fedezniük, Levente pedig boldogan, gondtalanul fejleszthet az ügyfeleitől kapott pénzből versenyelőnyt élvezve. 

Folyamatos visszajelzést kap vásárlóitól és partnereitől, így pontosan tudja azt, milyen irányban kell továbbmennie. Szinte verhetetlen a piacon, projektje mindig ügyfélközpontú, és mivel elsőként érkezett a piacra, a leendő konkurencia már csak a morzsákat csipegetheti utána.
Légy hát Te is olyan, mint Levente! 

Ne maradj le az új információkról

Minden héten új és hiteles tudást kaphatsz a webes- és felhőrendszerek világáról. Bemutatom neked a lehetőségeket és bízom benne, hogy megfelelő döntés alapjait képezik számodra.

Vigyázom az adataidra, bővebben olvasd el az Adatvédelmi irányelveim.

© 2024 Hegedüs Tibor EV. Minden jog fentartva.